Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościRok temu Mazda zainicjowała oficjalnie nowe przedsięwzięcie pod tytułem Mazda Spirit Racing, którego efektem mają być nowe, jeszcze szybsze i mocniejsze warianty sportowych aut ze standardowego katalogu japońskiej marki. Pokazano wtedy kilka prototypów, w tym obietnicę podrasowanego roadstera MX-5. W tym roku właśnie takie auto ma wejść na rodzimy rynek Mazdy.
Ioniq 5 N, który w ciągu kilkunastu minionych miesięcy dał się poznać jako jeden z najbardziej interesujących i emocjonujących elektryków o sportowym charakterze, wchodzi na kolejny poziom. Tym razem wrażenia z obcowania z autem potęgować będzie edycja specjalna o nazwie DK Edition, którą przygotowano we współpracy z zawodowym kierowcą wyścigowym.
Prawie trzy lata temu BMW przejęło prawa do marki Alpina, a z końcem obecnego roku kończy się aktualne porozumienie kooperacyjne, na mocy którego przez ostatnie kilka lat budowano subtelnie tuningowane modele producenta z Monachium. Jednym z ostatnich takich aut przed nową erą Alpiny ma być limuzyna B8 GT, która bazuje na czterodrzwiowej serii 8.
Temperatury na minusie, opady śniegu albo marznącego deszczu, krótkie dni i brak Słońca sprawiają, że niejednemu marzy się już wiosna. Podobne tęsknoty udzieliły się również załodze Aston Martina. Najnowsza premiera brytyjskiej marki to pojazd na słoneczną, ciepłą pogodę właśnie. To Vantage w wydaniu Roadster z otwartą karoserią i miękkim, składanym dachem.
Elektryfikacja dotarła w końcu do Nissana GT-R, ale nie w takiej formie, jakiej można było się tego spodziewać. Prądem nie potraktowano produkowanej od ponad siedemnastu lat generacji R35, nie pokazano również zupełnie nowego wcielenia. Spalinowy układ napędowy ustąpił miejsca elektrycznemu w... pokazowym egzemplarzu serii R32 z końca lat osiemdziesiątych.
W listopadzie tego roku minie dokładnie 60 lat od oficjalnego przekroczenia przez człowieka prędkości 600 mil na godzinę na lądzie. Oryginalną maszynę, która posłużyła do tego wyczynu, amerykański pocisk o dumnej nazwie Spirit of America Sonic I, będzie można wkrótce złowić do swojej prywatnej kolekcji, którą będzie można uzupełnić także specjalnym Mustangiem GTD.
Produkcję najpopularniejszej, drogowej Toyoty z silnikiem umieszczonym centralnie, modelu MR2, zakończono prawie osiemnaście lat temu. Nadzieje na powrót do tego typu rozwiązań są w ostatnim czasie coraz większe: półtora roku temu rozpalał je koncept małego coupe FT-Se, a teraz jeszcze mocniejsze sygnały daje prototyp malucha GR Yaris M.
Porsche zaczyna nowy rok od kolejnej modernizacji gamy modelowej sztandarowego 911. Nowości generacji 992 II dosięgnęły tym razem aut typu Carrera S, które pozostają wierne wyłącznie silnikom spalinowym. Ich moc w porównaniu do poprzedników podniesiono o trzydzieści koni mechanicznych przy jednoczesnej redukcji emisji szkodliwych spalin.
Honda przyspiesza prace nad modelami "serii 0", które będą korzystać z szeregu nowych technologii kolejnych generacji, zaczynając od napędu elektrycznego. Na początku ubiegłego roku pokazano pierwsze koncepty, a jesienią pochwalono się jeżdżącymi prototypami. Rok 2025 otwierają kolejne koncepty, które są zapowiedzią przyszłych aut seryjnych: 0 Saloon oraz 0 SUV.
Na początku ubiegłego roku pisaliśmy o kilku markach z Chin, które dopiero wchodziły lub miały wejść na polski rynek samochodowy. Po kilkunastu miesiącach zainteresowanych naszą częścią kuli ziemskiej jest jeszcze więcej, a wśród niektórych można śmiało mówić o sukcesie. Tego samego nie można powiedzieć o polskiej Izerze, która miała bazować na chińskich technologiach.